JULI
Torsdagar i juli är hembygdsgården öppen mellan kl. 18 – 20. Obs tiden! Enkel fika finns att köpa.

4/7  Elsie Karlsson berättar Sven-Albins historier.
11/7  Tippsrunda "Gissa föremål"
18/7  Åke Eriksson berättar minne
25/7  Per-Axel Tobiasson berättar om sitt polisarbete

Håll utkik i Smp och på kommunens hemsida för utförligare information om dessa kvällar.

På julimarknaden säljer vi kringlor, böcker, kassar m.m. Kringlor behöver vi som vanligt till marknaden. Gamla och nya bakare hälsas välkomna!

JUNI    OBS! Programändring
Den 6 juni, nationaldagen, kl. 15 möts vi i Bengt Franssons trädgård intill herrgårdstomten i Stenfors. Det var Per-Rune som kom med den fina idén att fira nationaldagen i Stenfors och som nu har blivit vår nya tradition. Anne Marchal kommer inte att berätta för oss. Istället kommer Monika Eriksson att stå för berättandet, innan vi tar fram vår medhavda fikakorg och sedan avslutar med andakt. Välkomna!
I samarbete med Kyrkan och Vuxenskolan

MAJ
Under maj arbetar vi i hembygdsgården 7 maj och 21 maj.

Den 19 maj kl. 11.00 är du välkommen för en stunds samvaro vid dammen i Korpalycke med grillning och tipspromenad i skogen – tema ”Tingsryd nu och då”. Ta med egen kaffekorg och något att grilla.

APRIL
Under april och maj arbetar vi i hembygdsgården. Alla är välkomna att hjälpa till och vara med i vår gemenskap som avslutas med att vi bjuder på kaffe och smörgås. Arbetskvällarna är följande datum:
9 april, 23 april.
Vi börjar kl. 17.00 och håller på ett par timmar.

Sista helgen i april är det Våryra i Tingsryd och vi kommer att vara med och bl a visa våra album över
Storgatan nu och då.

MARS
20 mars kl. 19 startar vi året med årsmöte i Söderportkyrkan. Förhandlingar och fika för en billig penning. Efter förhandlingarna kommer Monika Eriksson att berätta något för oss ur sin rika sägen- och sagoskatt. Välkomna!