MAJ
Under maj arbetar vi i hembygdsgården 7 maj och 21 maj.
Alla är välkomna att hjälpa till och vara med i vår gemenskap som avslutas med att vi bjuder på kaffe och smörgås.

Den 19 maj kl. 11.00 är du välkommen för en stunds samvaro vid dammen i Korpalycke med grillning och tipspromenad i skogen – tema ”Tingsryd nu och då”. Ta med egen kaffekorg och något att grilla.

JUNI    OBS! Programändring
Den 6 juni, nationaldagen, kl. 15 möts vi i Bengt Franssons trädgård intill herrgårdstomten i Stenfors. Det var Per-Rune som kom med den fina idén att fira nationaldagen i Stenfors och som nu har blivit vår nya tradition. Anne Marchal kommer inte att berätta för oss. Istället kommer Monika Eriksson att stå för berättandet, innan vi tar fram vår medhavda fikakorg och sedan avslutar med andakt. Välkomna!
I samarbete med Kyrkan och Vuxenskolan

JULI
Torsdagar i juli är hembygdsgården öppen mellan kl. 18 – 20. Obs tiden! Enkel fika finns att köpa.
Datum är 4, 11, 18 och 25 juli och det blir bl a  berättarkvällar om Tingsrydprofiler, en kväll med tipsfrågor om gamla udda föremål och ”Öppet arkiv.”
Håll utkik i Smp och på kommunens hemsida för utförligare information om dessa kvällar.

På julimarknaden säljer vi kringlor, böcker, kassar m.m. Kringlor behöver vi som vanligt till marknaden. Gamla och nya bakare hälsas välkomna!

SEPTEMBER
På Konst & Hembygdsrundan, första helgen i september, kommer vi att visa en utställning med anknytning till kyrkliga högtider:  ”Dop, bröllop, begravning”.

Undrar Du över något så ring någon i styrelsen:

Anders  070 373 01 91
Janne  070 648 92 73
Majken  073 027 07 33
Per-Olof 070 551 91 86

Brita 070 620 95 07
Lillemor 0477-107 64
Monika 0477-106 98

Jan-Olof  070 626 48 45
Lisbeth  0477-312 81
Tommy 070 580 23 40

Hjärtligt välkomna till ett nytt år med Tingsås Hembygdsförening önskar vi i styrelsen.