Söndagen den 3 10 december hoppas vi blir en fin dag för en promenad, det är då Korpen, Tingsås Hembygdsföre- ning samt Korpalycke Byalag har sin julpromenad. Start mellan kl. 15-16 vid Solrödsvägens början. Sedan går promenaden genom ett julpyntat Korpalycke med små stopp för tipsfrågor, glögg samt servering av korv och kaffe till en billig penning, kanske dyker tomten upp.

21/11
Det systematiska registret är uppdaterat. Ett tack till Hans Billman. för hans arbete.

Vårprogrammet 2017

Den 1 juni kl. 18.00 träffas vi vid Birgitta Henriksson gård ( f.d. Ivan Ohlssons) i Elsemåla och går en byvandring med Gunnel Magnusson som vår guide. Ta med egen kaffekorg.

Den 6 juni, nationaldagen, kl. 15 möts vi i Bengts och Iris trädgård intill herrgårdstomten i Stenfors. Det var Per-Rune som kom med den fina idéen att fira nationaldagen i Stenfors och som nu blir vår nya tradition. Vi hoppas också på någon lokal berättare innan vi tar fram vår medhavda fikakorg. Välkomna!

Torsdagar i juli är hembygdsgården öppen mellan kl. 18-20, obs ej 13/7. Enkel fika finns att köpa.

6/7 Allsångskväll i hembygdsgården
13/7 Kyrkogårdsvandring med Monika. Vi träffas vid kyrkan istället för vid hembyggdsgården.
20/7 Silversmide visas av Tina Fransson
27/7 Sveb-Olof Rungegpr berättar om höstar m.m.

Håll utkik i Smp och på kommunens hemsida för utförligare information om dessa kvällar.

På julimarknaden, 24-25 juli, så säljer vi kringlor, böcker ,kassar m.m. Kringlor behöver vi som vanligt till marknaden. Gamla och nya bakare hälsas välkomna!

På Tingsryds Konst och Hembygdsrunda , första helgen i september, kommer vi att ha en utställning om Tingsryds fotboll genom tiderna.