Våra årsskrifter

Tingsås Hembygdsförenings årsskrift kom ut första gången 1959 och har sedan getts ut varje udda år. Arnold Johansson som var lokalredaktör för Växjöbladet i Tingsryd var den som i stort sett själv gjorde boken i 20 år. 1999 står Hans Billman, den ende Arnold litade på, som redaktör. Hans var bibliiotekarie och kulturchef i Tingsryd och han fick överta huvudansvaret för boken. Sedan 2011 ges boken ut av tre damer, Brita Carlsson, Monika Eriksson och Ingegerd Paulsson, de bildar ett lag som med hjälp av Hans Billman har delat ansvar för årsskriften.
Torpinventering gjordes tidigt och finns med i böckerna 1975 - 2001.

De tre första årens böcker Från 1965 och framåt finns att köpa,förutom 1975 , som är slut, kontakta Anders eller Monika (se styrelsen)

De senaste årens böcker finns också att köpa hos Börjes  eller biblioteket i Tingsryd.

2013 års bok är på gång. Den kommer att innehålla tunneldans, ishockey, Blendagruppen, bitar ur en dagbok från 1908, tingsausabor, djävulen, julfest, födelsedagsfest och mycket mera.

Här kan du hitta alla artiklar som finns i årsskrifterna. De är sorterade i bokstavsordning och för varje artikel finns en hänvisning till vilken skrift den finns i.

Här hittar du vårt register över författare som medverkat i årsskrifterna. Hänvisning finns till de årsskrifter deras artiklar är publicerade.